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  • Auteur de la discussion Auteur de la discussion Zaytox
  • Date de début Date de début

Zaytox

Décapiteur de vaches
9 Avril 2016
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Salut !

Je voudrais savoir si vous connaissez un bon plugin qui limite un peu les niveaux de la barre d'experience.En faite,je crée une sorte de mmorpg et je voudrais que l'on ne gagne pas 1 niveau à chaque fois que l'on tue un mob,que ce soit plus dur enfaite.Et aussi un moyen pour faire en sorte qu'un mob custom en question comme un boss fasse gagner plus d'exp que normalement (ça jpense que c'est possible avec commande block mais bon).Merci de votre aide !
 
Merci :D Je test et je dis si ça marche !
Ah mince par contre jsuis sous bukkit pas spigot !

Edit: Jsais pas si ça marcherait du coup,jsuis allé que sur celui de bukkit et je vois que le niveau pourrait être affiché comme préfix,j'avais abandonné vu que je trouvais aucun plugin comme ça mais du coup c'est parfait !
 
Donc si je passe sur Spigot je pourrais avoir Bukkit et Spigot,mais sur Bukkit j'ai juste bukkit mais pas Spigot c'est ça (très chiant xD) ?

EDIT: Jveux bien mais si je passe sous spigot,tout les plugins que j'ai c'est garanti qu'ils vont marcher encore ou pas ? J'en ai déjà beaucoup de configuré comme groupmanager etc et jveux pas qu'ils marchent plus
 
EDIT: Jveux bien mais si je passe sous spigot,tout les plugins que j'ai c'est garanti qu'ils vont marcher encore ou pas ? J'en ai déjà beaucoup de configuré comme groupmanager etc et jveux pas qu'ils marchent plus
Oui ils marcheront encore ^^

J'ai trouvé ça pour expliquer les différences Bukkit/Spigot.

Bukkit

Bukkit is great if you "just need it to work." There's not as many configuration options in Bukkit so it's more friendly towards the new server admin, it's also less likely to go wrong in the hands of someone who probably shouldn't be a server admin.

Bukkit is of course what Spigot is based on, and Bukkit therefore dictates the main direction that Spigot heads in. That's not a bad thing, because every ship needs a direction.

If you are looking to set up a server at home, or you are new to being a server admin, stick with Bukkit until you are comfortable with every setting in bukkit.yml and server.properties including the ones not set by default!

Spigot

Spigot is great if you need to tweak things for gameplay and/or performance. Spigot really excels at improving CPU and RAM usage compared to ordinary Bukkit, and I have seen RAM savings of 100%, where machines have gone from using 650MB to 325MB. CPU is not too different either, and on some systems I have seen spikes that caused 60% use drop to 20%.

Spigot adds a multitude of options to server.properties, including built-in, configurable, per-world Orebfusticator for Anti X-Ray and the ability to control growth rates of crops, as well as rainstorms frequencies and strengths. All of these things (and more) matter to a dedicated server, especially with multiple worlds.

Spigot is not for someone new to being a server admin, and there's probably no point in using it for a home server. Spigot is finely tuned for dedicated servers and it does that job very well.

Why does it matter?

RAM! RAM! RAM! On average, every player on a system uses between 50-100 MB of RAM (depending on the server's view distance settings as well as other factors). With the right modifications this can be lowered to around 40MB-80MB, but on a tin can system you can expect 100MB+ per person!

If you're looking to run a dedicated (i.e. permanent, not weekend or "until I get bored") server, RAM is important. It costs money. Without enough, your players suffer; too much, your money is wasted. Spigot gives you greater control over how you deal with these issues, but you have to know what you are doing to make the most of it.

Source
 
Ok déjà je test le deuxième pour pas encore changer pour spigot mais déjà dans le dossier config déjà je vois que je suis censé avoir le préfix Lvl 1 mais que je l'ai pas c'est normal ?

EDIT :
# What text we should use for the below-name text (format = '<level> ' + text)
lvl-below-name-txt: '&aLevels'

RE-EDIT: (Disoulé) Aussi j'ai Multiverse pour les mondes et ce serait possible que le lvl soit affiché que dans le monde ou je build le mmorpg pour pas que l'ont voit "Lvl .." au spawn ou sur les autres jeux vu que ça a rien à voir
 
# General settings
settings:
replace-string: '[LEVEL]'
max-level: 100

# Defines how much xtra kills you need for each level
# In this example we take 4 as default kills and 1.0 as increment
# lvl 1 = (4 * 1) + (1.0 * 0) = 4 kills.
# lvl 10 = (4 * 10) + (1.0 * 10) = 50 kills.
increment-value: 1.0

# Defines how much you allways need to level up (+ increment * lvl)
default-kills: 4

# Defines how much a player can attack the same player as before.
# Example: for value 3 --> after killing Notch 3 times it ignores killing notch
kill-session: 3

# Shall we display the lvl next to the player's nametag? --> Notch<br>3 Levels
display-lvl-below-name: true

# What text we should use for the below-name text (format = '<level> ' + text)
lvl-below-name-txt: '&aLevels'

# Message controling, disable/enable messages
# new-level: {player} has reached level X!
# killstreak: {player} has reached a killstreak of X! (On every 5 killstreaks. 5, 10, 15 etc.)
messages:
new-level: true
killstreak: true

# MySQL settings
MySQL:
use: false
host: 'localhost'
port: 3306
database: 'bukkit'
username: 'root'
password: ''

# Internal data, don't change this
version: 1