Bonsoir à tous!
J'ai vu que je n'étais pas le seul, sur d'autres forums certains rencontraient le même problème que moi mais j'ai pas trouvé d'explication claire, précise.
Voici mon problème, pour le groupe default, Visiteur le build est en false, j'ai Antibuild, mais les visiteurs peuvent quand même casser/poser...
config.yml:
et voici le groups.yml:
J'ai entendu parler de permissions d'Antibuild et... si quelqu'un pouvait m'éclairer sur ça.. merci d'avance!
J'ai vu que je n'étais pas le seul, sur d'autres forums certains rencontraient le même problème que moi mais j'ai pas trouvé d'explication claire, précise.
Voici mon problème, pour le groupe default, Visiteur le build est en false, j'ai Antibuild, mais les visiteurs peuvent quand même casser/poser...
config.yml:
Code:
settings:
config:
# With this enabled anyone set as op has full permissions when managing GroupManager
# The user will be able to promote players to the same group or even above.
opOverrides: true
# Default setting for 'mantoglevalidate'
# true will cause GroupManager to attempt name matching by default.
validate_toggle: true
data:
save:
# How often GroupManager will save it's data back to groups and users.yml
minutes: 10
# Number of hours to retain backups (plugins/GroupManager/backup)
hours: 24
logging:
# level of detail GroupManager will use when logging.
# Acceptable entries are - ALL,CONFIG,FINE,FINER,FINEST,INFO,OFF,SEVERE,WARNING
level: INFO
mirrors:
# Worlds listed here have their settings mirrored in their children.
# The first element 'world' is the main worlds name
# subsequent elements 'world_nether' and 'world_the_end' are worlds which will use
# the same user/groups files as the parent.
# Each child world can be configured to mirror the 'groups', 'users' or both files from it's parent.
world:
world_nether:
- users
- groups
world_the_end:
- users
- groups
# world2: (World2 would have it's own set of user and groups files)
# world3:
# - users (World3 would use the users.yml from world2, but it's own groups.yml)
# world4:
# - groups (World4 would use the groups.yml from world2, but it's own users.yml)
# world5:
# - world6 (this would cause world6 to mirror both files from world5)
et voici le groups.yml:
Code:
groups:
Visiteur:
default: true
permissions:
- -permissions.build
- -bukkit.command.kill
inheritance:
- g:groupmanager_default
- g:bukkit_default
- g:essentials_default
- g:towny_default
info:
prefix: '&f[V]&f'
build: false
suffix: ''
Citoyen:
default: false
permissions:
- -essentials.god
- -bukkit.command.kill
- iConomy.access
- iConomy.payment
- iConomy.list
- iConomy.rank
- ChestShop.shop.buy
- ChestShop.shop.sell
inheritance:
- Visiteur
info:
prefix: '&a[C]&f'
build: true
suffix: ''
Entrepreneur:
default: false
permissions:
- ChestShop.shop.create
inheritance:
- Citoyen
info:
prefix: '&e[E]&f'
build: true
suffix: ''
Ministre:
default: false
permissions:
- '*'
- -essentials.gamemode
- -essentials.enchant
- -essentials.exp.*
- -essentials.god.*
- -essentials.heal
- -essentials.powertool.*
- -essentials.spawner.*
- -essentials.vanish
- -essentials.spawnmob.*
- -essentials.item
- -essentials.fly
inheritance : []
info:
prefix: '&c[M]&f'
build: true
suffix: ''
J'ai entendu parler de permissions d'Antibuild et... si quelqu'un pouvait m'éclairer sur ça.. merci d'avance!
Cordialement, Mackks