Mod [1.8.1] AutoFarm (Nouveau : amélioration des planteurs d'arbres !)

Oh une idée: tu crées un sous mod de buildcraft! Et tu y mets que l'essentiel.
(car avoir les autres blocks,builders,template,quarry... s'est bof bof x.x sa fait plein de place dans TMI)
Et tu ajoutes à ce petit mod tout ce qui faut pour que autofarm devient encore plus fainéant.
 
Oui mais j'ai pas le droit de copier buildcraft
Et de toute façon les éléments sont a mon avis bien intriqués
@Cry Ce serait cool merci
 
mushroom farmer
sapling farmer
sugar cane farmer
wheat farmer
cocoa wheat farmer
fertiliser
blue cactus
red cactus
yellow cactus
rainbow cactus
circular saw



voila!

traduction gougeule:
Hello, I present my first mod: AutoFarm

This is a mod that allows you to automate the culture of all plants Minecraft and adds two new three ^ ^

Video presentation of the mod, made by Cry_of_Angel:




The reported bug of the saw in the video has since been corrected -)))

If you like the mod,the banner made by tritri2010 and miyoyo:

http://uppix.net/5/8/5/d776e1e58bbb533898bac0f200798.png
Click to view full size image


Code:


New 2.1: Tree planters have been improved and now we can choose the type of tree planted by right-clicking on the planter.
The bug of the hole for sugar cane and fungus is corrected automatically clog the planter hole
And little more for this maj, a new cake recipe!
Who has not felt able to make a cake with these crops? But everyone to leave, seeing the countless buckets of milk!
But fortunately, all the wave know that there are several recipes for cake, so now you can also make cake like this:

[Image: craft12.png]

New 2.0.1: Fixed a bug on wheat fertilizer on cocoa + acts on the cactus (a little beta: s)

New 2.0: Wheat cocoa!
This is a new type of wheat drop of cocoa bean! Vive cookies easy!
[Image: cocoa10.png]
He has dedicated his planter, of course ^ ^
The crafts:
[Image: craftg10.png]
[Image: craft11.png]
+ Fixed bug of the saw

New 1.9: The cactus rainbow sky!

You like the cactus fluorescent but you'd like to put it everywhere as the red cactus? Do you like red cactus and damage important but you want it does not damage your objdirectory like blue?
So now, here is the latest innovation from our laboratory, the cactus rainbow sky!
Fusion of the other three cactus, they have all the advantages, sometimes a little lower in the fusion process.

[Image: arc10.png]

It glows in the dark, is more aggressive than normal, or pushes it wants, does not damage the objects, and grows a little higher!
The craft:

[Image: craft10.png]

New 1.8: The Cactus yellow and red!

With their experience with the blue cactus, scientists continue to use the minerals from the nether cactus and have given rise to a variety red and yellow.
First red, cactus that grows where it wants, how he wants!
This cactus, not content to about 6 core damage grows on anything and is indifferent to the presence of block next to him

[Image: rouge10.png]

The craft is:

http://i42.servimg.com/u/f42/14/92/64/55/carft210.png

Second, the yellow cactus, the doped glowstone able to naturally grow to nearly 9 blocks high! And unintended side effects, it is light!

[Image: jaune10.png]

Who Craft:

[Image: carft110.png]

New 1.7: The sugar cane planter
The newborn automatic planters, which deals with sugar cane and irrigation indispensable to their survival.

http://i42.servimg.com/u/f42/14/92/64/55/canne10.png
Click to view full size image


The block Crafts:

[Image: carft12.png]

New 1.6: Cactus Blue

Have you always wanted to be able to protect your home with an aesthetic barrier of cactus, but you desperate to see the loot destroyed by their spines?
Now it ends! With sand from another dimension, scientists have created the blue cactus, which kills the mob, but not the loot!
[Image: cactus10.png]

The cactus grows on the soulsand, and otherwise behaves like a normal cactus. Since it does not appear in nature, you can crafter:

[Image: carft11.png]

New 1.5: The culture of mushroom!
New block:
[Image: champi10.png]
that Craft:
[Image: carft10.png]
And allows the cultivation of mushrooms. Caution, however, due to allergy in the light of mushrooms, use the block in relative obscurity

http://i42.servimg.com/u/f42/14/92/64/55/champi11.png
Click to view full size image


New 1.4: The circular saw: automation continues! Here is the ultimate tool of forest culture: the circular saw!
[Image: scie10.png]
This block is Craft:
[Image: crafts10.png]
and can cut the trees when they pushed
http://i42.servimg.com/u/f42/14/92/64/55/scie210.png
Click to view full size image


The first block is added to the planter tree
[Image: bloc110.png]
that Craft:
[Image: craft110.png]
This block, when powered by the Redstone, plant a tree grows in front of him.
Second block: the planter of wheat
[Image: bloc210.png]
that Craft:
[Image: craft210.png]
When he fed a plant grows from 5 ranked ahead of wheat, plow the land and add an Irrigation (disguised under the block)
http://i42.servimg.com/u/f42/14/92/64/55/bla10.png
Click to view full size image


And if you're lazy, you can use the fertilizer:
[Image: bloc310.png]
craft:
[Image: craft310.png]

This block will grow when fed instantly tree shoot or wheat before him:
[Image: ferti10.png]

The mod requires modload to operate.
It uses all the IDs from 99 to 112, and 400
Downloading

Any comments or suggestions are welcome, and please report if you find bugs

texte de la vidéo en francais jusqu'a 2:21:
bonjour et bienvenue,on se retrouve pour une nouvelle présentation de mod.
alors aujourd’hui’ il va sagir d’un mod que j’affectionne particulièrement parce qui’il correspond bien a ce que j’attend d’un bon mod.
C’est a dire c’est un mod pour nous le fainéants c’est le mod AutoFarm par bl@ckhole.
Donc vous trouverez ce...ce mod sur Minecraft.fr,le lien vers le topic officiel sera dans la description.
On y va,donc on va commencer,on commence par la nouvelle partie,ce qui a été rajouté dans les dernières versions,le cactus powa,alors les cactus on a le cactus jaune,qui a été rajouté dans la 1.8...euh,version 1.8 du mod.
il pousse sur le sable,il fait 9 de hauteur,il brille dans le noir,je vous montrerais ça après.
Le cactus bleu,il pousse sur de la soul sand et il ne détruit pas les loots,quand il tue quelque chose,regardez...voila,il ne détruit pas les objets a son contact.
le cactus rouge,c’est un cactus qui fait beaucoup de dégats vous allez voir tout de suite,attendez,j’approche quand même... voila,6 coeurs de dégat pour un contact.
et enfin la quintessence...a oui j’ai oublié sur le rouge,haha vous êtes décus hein?
J’ai oubliè sur le rouge donc dabord il pousse importe n’comment ,n’importe ou,il se pose en fait comme un bloc de pierre,de terre et compagnie sauf qu’il continue a pousser quoi qu’il arrive sur 3 bocs de hauteur,euh... donc il pousse n’importe ou,il fait 6 coeurs de dégat et euh... voila!
et donc la quintessence... enfin la triessence car il y en a que 3 euh... des... des cactus,c’est le cactus arc en ciel qui ne détruit pas les loots,pousse sur 6 cases de hauteur,fait 3 coeurs de dégat et brille dans le noir.
allors pour les cactus brillants on va voir cela tout de suite...time night.
voila,le cactus arc en ciel qui brille comme ceci et le cactus jaune qui brille...je crois... pareil,ca brille pareil.
voila,on remet le jour...
voila.
Alors,comment les crafter,parce qu’on le trouveras pas dans la nature naturellement.
euh le cactus vert avec de la soul sand donnera du cactus bleu.
le cactus vert,encore une fois avec de la glowstone donnera du cactus jaune!
et le cactus ver avec de la netherrack donnera du cactus rouge
si vous combinez les 3 dans cet ordre là vous aurez le cactus arc-en-ciel
voila pour les craft des cactus.




(excusez moi si il y a quelques fautes je fais de mon mieux)
 
suite:alors...forcément...ca devait arriver...quand je fais une vidéo
euh....le...donc ce mod rajoute surtout ce qui lui a valu son nom d’autofarm c’est a dire des blocs qui vont permettre d’autofarmer,alors d’abord le planteur d’arbre...hop!vous planter l’arbre...vous le fertilisez avec un bloc qui s’appelle le fertiliseur et vous le coupez avec la scie circulaire...alors comment crafter ces blocs...la scie circulaire...3 de fer,3 de redstone entouré par du bois’‘raconte de la merde...’‘
euh... donc 3 de bois,1 or,une redstone et 1 sapling ca vous donne un planteur d’arbre.
On continue,alors le planteur de blé automatique avec 5 fertiliseurs vous allez voir...
on plante le blé,il y a une source d’eau en dessous de celui là et celui là,et... on fertilise
vous voyez que le blé a poussé comme si on avais mis de la poudre d’os dessus
‘’raconte un bug qui a été corrigé...’‘
pour le fertiliseur:1 de redstone,7 de fer et un diamant
planteur de blé:6 bois,1 or,1 redstone et 1 graine
le planteur de chamignons... si vous le mettez au soleil il bug
le craft c’est ceci:
et je vous le dit déja pour la canne a sucre ce sera 1 de sucre
le bloc d’de canne a sucre vous donnera ceci:
voila pour la présentation des blocs
 
effectivement pour faire le texte de la vidéo de cry bravo !
Par contre la traduction du mod je l'avais déjà faite quand j’ai vu ton post >.<
Ce qui me permet de demander quel est la meilleur traduction selon vous entre "farmer" et "planter" pour planteur, sachant que les deux mots sont grammaticalement correctes
 
Merci pour ce mod, il est génial.
quoi que un peu cheat quand même, je me suis amusé à faire des récoltes automatiques avec des pistons et tout.
 
Planter se traduit directement par planteur en anglais, alors que farmer est plus imagé
Il nous faut un autre avis