Bonjour à tous,
J'utilise le plugin PerWorldInventory sur mon serveur et j'ai quelques problèmes.
Tout d'abord mes config.yml et worlds.yml :
J'utilise la version 1.9 de CraftBukkit dans un serveur que j'héberge moi même et jai la dernière version de PerWorldInventory !
Donc pour résumer j'ai trois mondes : world : Survie (en survie), creatif : Créatif (en créatif) et MG1 : Spawn (en adventure).
Je veux qu'ils est tous un inventaire séparer mais ça ne marche que avec creatif, les 2 autres ont le même inventaire ce qui est gênant ...
Si vous avez besoin de plus d'infos pas de problème !
Merci
Sigma
J'utilise le plugin PerWorldInventory sur mon serveur et j'ai quelques problèmes.
Tout d'abord mes config.yml et worlds.yml :
Code:
##########################################
# PerWorldInventory configuration file #
# #
# If new values are added to the #
# config, they will not automatically #
# be added here. They will default to #
# false if not present. #
##########################################
# Version of the config.
# When updating config, copy the new verison number here.
# Only ever change when adding new config options!
# Used to notify administrators on config updates.
config-version: 3
# If true, the plugin will change player's gamemodes when entering a world
# The gamemode set is configured in the worlds.yml file
manage-gamemodes: true
# If true, players will have different inventories for each gamemode
separate-gamemode-inventories: true
# If true, any worlds that are not in the worlds.yml configuration file will share the same inventory
share-if-unconfigured: false
# All settings for players are here:
player:
# Save and Load players' economy balances. Requires Vault!
economy: false
# Load players' ender chests
ender-chest: false
# Load players' inventory
inventory: true
# All options for player stats are here:
stats:
# Load if a player is able to fly
can-fly: true
# Load the player's display name
display-name: false
# Load a player's exhaustion level
exhaustion: true
# Load how much exp a player has
exp: true
# Load a player's hunger level
food: true
# Load if a player is flying
flying: true
# Load what gamemode a player is in. This is shadow-set to false if
# 'manage-gamemodes' is true, to stop infinite loop
gamemode: false
# Load how much health a player has
health: true
# Load what level the player is
level: true
# Load all the potion effects of the player
potion-effects: true
# Load the saturation level of the player
saturation: true
# Load a player's fall distance
fall-distance: true
# Load the fire ticks a player has
fire-ticks: true
# Load the maximum amount of air a player can have
max-air: true
# Load the current remaining air a player has
remaining-air: true
# Config Version 2 below this line #
# Configure the amount of time between saves, in seconds
# Default is 5 minutes (300 seconds)
save-interval: 300
# Config Version 3 Additions below this line #
# Attempt to figure out which world a player last logged off in
# and save/load the correct data if that world is different.
# REQUIRES MC 1.9.2 OR NEWER
load-data-on-join: false
# Print out debug messages to the console for every event that happens in PWI
debug-mode: false
Code:
# In this file you define your groups and the worlds in them.
# Follow this format:
# groups:
# default:
# worlds:
# - world
# - world_nether
# - world_the_end
# default-gamemode: SURVIVAL
# creative:
# worlds:
# - creative
# default-gamemode: CREATIVE
#
# 'default' and 'creative' are the names of the groups
# worlds: is a list of all worlds in the group
# If you have 'manage-gamemodes' set to true in the main config, the plugin
# will use the 'default-gamemode' here to know what gamemode to put users in.
groups:
spawn:
worlds:
- MG1
default-gamemode: ADVENTURE
creatif:
worlds:
- creatif
default-gamemode: CREATIVE
survie:
worlds:
- world
- world_nether
- world_the_end
default-gamemode: SURVIVAL
J'utilise la version 1.9 de CraftBukkit dans un serveur que j'héberge moi même et jai la dernière version de PerWorldInventory !
Donc pour résumer j'ai trois mondes : world : Survie (en survie), creatif : Créatif (en créatif) et MG1 : Spawn (en adventure).
Je veux qu'ils est tous un inventaire séparer mais ça ne marche que avec creatif, les 2 autres ont le même inventaire ce qui est gênant ...
Si vous avez besoin de plus d'infos pas de problème !
Merci
Sigma